Winkelwagen

Retourbeleid

Retourbeleid

Retourneren

 

Retourneren en 14 dagen bedenktermijn – Herroepingsrecht

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Voor producten waar hygiëne van belang is, zoals tabletten, capsules, poeders, dranken, crèmes, oliën, cosmetica en condooms geldt dat deze enkel geretourneerd kunnen worden als de verzegeling niet is verbroken. Artikelen waarvan de veiligheidsverpakking is verbroken kunnen derhalve niet worden geretourneerd zonder dat hier nadrukkelijk contact over is geweest met de klantenservice van Drogisterijlokerse.nl.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij jij uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zal jou voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Ons retouradres is:
Drogisterijlokerse.nl
’s-Gravenstraat 24A
4431 AC ’s-Gravenpolder

Wettelijke garantie

Alle verkochte producten vallen onder de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat u, als consument, er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Verkeerd product ontvangen?

Wij doen onze uiterste best om de juiste producten te versturen. Er bestaat echter altijd een kleine kans dat er iets misgaat. Mocht je een verkeerd product ontvangen dan vragen wij je om deze ongeopend, ongebruikt en onbeschadigd terug te sturen naar Drogisterijlokerse.nl. De direct kosten voor de retourzending in het geval wij een verkeerd artikel hebben verstuurd zijn voor Drogisterijlokerse.nl. Dit geldt ook voor de kosten voor de verzending naar jou toe.

Voor het retourneren van producten kun je gebruik maken van het retourformulier.  Hierop kan de reden van retour worden aangegeven, echter is dit niet verplicht. Producten mogelijk namelijk binnen 14 dagen zonder opgave van redenen geretourneerd worden.

Download hier het retourformulier

Voor het retourneren kan het product inclusief alle toebehoren, vergezeld van (retourformulier), kopie van factuur/pakbon en in een deugdelijke verpakking teruggestuurd worden aan Drogisterijlokerse.nl.

Drogisterijlokerse.nl
T.a.v. Klantenservice
’s-Gravenstraat 24A
4431 AC ‘s-Gravenpolder

De kosten voor retourzending zijn voor rekening van de klant. Op de verzendkosten voor de retourzending wordt door Drogisterijlokerse.nl geen restitutie verleend, tenzij het een uitdrukkelijke fout van Drogisterijlokerse.nl betreft. Er wordt wel restitutie verleend op de verzendkosten die zijn betaald door de klant toen de bestelling is geplaatst. Natuurlijk is het ook mogelijk om vervangende producten voor het openstaande bedrag te bestellen.

Stappenplan retourneren

Wil je 1 of meerdere artikelen retourneren? Volg dan onderstaande stappen. Hiermee kunnen wij de retouren zo snel mogelijk voor u verwerken.

  1. Retourformulier. Gelieve onderstaand retourformulier in te vullen en mee te sturen met het pakket met de te retourneren artikelen.
    Download hier het retourformulier (mee te sturen met het pakket)
  2. klantenservice@drogisterijlokerse.nl. Stuur een bericht aan onze klantenservice met de producten die je wil retourneren. Je ontvangt van ons de informatie met de gegevens voor het versturen van je retourzending.
  3. Bericht ontvangst retourzending. Wij sturen je een e-mail zodra de retourzending door ons is ontvangen.
  4. Omruilen / retour aankoopbedrag. Wij ruilen het pakket om en versturen deze of storten het aankoopbedrag uiterlijk binnen 14 dagen terug op uw rekening.

Voor het retourneren van producten is het mogelijk om gebruik te maken van onderstaand retourformulier. Dit vergemakkelijkt voor ons de verwerking van de retouren, maar is niet verplicht voor de klant.  Je kunt hier het retourformulier downloaden, uitprinten en eventueel ingevuld meesturen met de retourzending.

Voorwaarden voor retourneren

Wanneer je een product wilt retourneren is het belangrijk dat je als klant zorgvuldig omgaat met het product en de verpakking. Pak het product slechts in die mate uit voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je het product wenst te behouden. Indien je het product wilt retourneren, kun je het product, (retourformulier), kopie factuur en het liefst in de originele verpakking retour zenden aan Drogisterijlokerse.nl.

Drogisterijlokerse.nl
T.a.v. Klantenservice
’s-Gravenstraat 24A
4431 AC ‘s-Gravenpolder

Download hier het retourformulier

Wanneer er beschadigingen zijn opgetreden als gevolg van een ondeugdelijke verzendverpakking of indien het poststuk onvoldoende gefrankeerd is, zal er slechts gedeeltelijke restitutie van het aankoopbedrag plaatsvinden. Dit in verband met de gemaakte kosten van Drogisterijlokerse.nl voor het aannemen van het pakket.

Verkeerd product ontvangen

Is er een verkeerd product geleverd? Dan kan het desbetreffende product geretourneerd worden aan Drogisterijlokerse.nl. Om dit proces te vergemakkelijken raden wij aan om gebruik te maken van het retourformulier, dat hier gedownload kan worden. Het retourformulier, kopie van factuur/pakbon en het product kan in een deugdelijke verpakking teruggestuurd worden aan Drogisterijlokerse.nl.

Drogisterijlokerse.nl
T.a.v. Klantenservice
’s-Gravenstraat 24A
4431 AC ‘s-Gravenpolder

Download hier het retourformulier

Kapot product ontvangen

Blijkt bij levering van het product dat dit niet naar behoren functioneert? Neem dan contact op met onze klantenservice via e-mail: klantenservice@drogisterijlokerse.nlkof telefonisch op: 0113-311380 van maandag 13:00 tot en met 17:30 en dinsdag tot en met vrijdag van 09.00-17.30 uur.

Je kunt het product ook terugsturen eventueel met behulp van het retourformulier. Na ontvangst van het retour zullen wij deze fout zo snel mogelijk herstellen. Uiteraard zullen wij de door jouw gemaakte kosten voor retourzending vergoeden indien het een fout van Drogisterijlokerse.nl betreft.

Download hier het retourformulier

Vragen retourbeleid?

Heb je vragen over ons retourbeleid? Neem dan contact op met onze klantenservice. Voor een snelle behandeling van je vraag gelieve het factuurnummer erbij te houden.
E-mail: klantenservice@drogisterijlokerse.nl
Telefoonnummer: 0113-311380 bereikbaar van maandag 13:00 tot en met 17:30 en dinsdag tot en met vrijdag van 09.00-17.30 uur.

Geschillenregeling

Het kan voorkomen dat je niet tevreden bent over een product of dienst. Wij vinden dit erg jammer, neem in een dergelijk geval zo snel mogelijk contact met ons op, zodat we samen kunnen kijken naar een passende oplossing. Je kunt bellen naar 0113-311380 of mailen naar klantenservice@drogisterijlokerse.nl. Onze definitieve reactie op je klacht ontvang je uiterlijk binnen 7 werkdagen na het moment van ontvangst.

Ons team van de klantenservice en de directie van Drogisterijlokerse.nl heeft service centraal staan. Als je niet tevreden bent over de klantenservice kun je dit voorleggen aan de directie door een mail te sturen naar klantenservice@drogisterijlokerse.nl. Komen we er samen niet uit, dan kun je tegen betaling van € 25, – klachtgeld de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.

Voor nadere informatie over deze Geschillencommissie zie http://www.sgc.nl/ Deze onafhankelijke commissie doet een uitspraak over het geschil. De uitspraak van de commissie is bindend. Wanneer je in het gelijk wordt gesteld, dan krijg je het klachtgeld terugbetaald. Voorgaande laat onverlet het recht om een geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.Ook kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Om je de beste ervaring te kunnen geven maken wij gebruik van Cookies. Door het gebruiken van onze website ga je hier automatisch mee akkoord. Wil je meer informatie? Klik dan hier.